Har du brug for SEO på din hjemmeside?
Næsten alle firmaer bruger i dag SEO til at skabe bedre trafik, til deres sider, sådan at kunderne, der søger på Google og andre søgemaskiner, finder frem til netop deres forretning.
Men er SEO alt?
Når det nu er sådan en god ide, kunne man så ikke forestille sig, at der var andre der også havde fået den? Selvfølgelig er der det! Og derfor skal man også se sig rigtigt godt for, når eller hvis man vælger at betale store summer for optimering af sine hjemmesider. For selvom de rigtige søgeord i en tekst kan tiltrække kunder, så konkurrerer de også med sider, med stor set lignende indhold.
Dine hjemmesidetekster skal derfor være af høj kvalitet!
Tænk på din forside som en butik. Vil du helst have en kedelig sælger, som fortæller dine kunder noget sludder og håber at de hopper på den og køber noget? Eller vil du hellere have en sød og måske pæn sælger, der tryllebinder dine kunder med sin charmerende snak, og dygtighed indenfor emnet, så han/hun kan give korrekt rådgivning om hvilket produkt de skal have?
Undervurdér ikke din branche!
Lad være med at antage at netop din målgruppes kunder er ligeglade, med den skriftlige præsentation. For du er ikke den eneste der sælger derude, og der kommer ny konkurrence hver uge. Vi lever i en krisetid, hvor alle kneb gælder, så du skal være omstillingsparat, og du skal have den lille ekstra x-faktor, som gør at det bliver i din butik kunderne køber.
Kunderne skal have en god oplevelse på din hjemmeside
Dine kunder skal ikke bruge tid på at afkode noget generisk sludder, der lyder som en smart salgstale fra firserne. Du har brugt tid på at lave et flot design til din hjemmeside, så hvorfor skal teksten ikke også være i lækker kvalitet? Og frem for alt skal sproget kunne nå ud til kunderne, så de kan mærke hvad du har på hjertet. Det er ikke sikkert du selv har flair for, eller lyst til, at kaste dig ud i sådan en opgave. Men så er det godt at der findes tekstforfattere!
Sørg for at finde en tekstforfatter som du selv kommunikerer godt med.
Læs tekstforfatterens egen hjemmeside godt igennem, se deres priser, og læg mærke til hvordan deres sprog er. Hvis du sidder og tænker ” Det er da lidt kedeligt” så lyt til den indre stemme! Hvis en tekstforfatters egen hjemmeside er kedelig, hvorfor skal du så betale ham eller hende for at skrive på din?
Denne artikel er skrevet af Pernille Abildgaard fra: www.wyrd.dk – Wyrd Writings