Hvordan sælger man fitnessudstyr online?

Konkurrencen på markedet for fitnessudstyr og kosttilskud online er hård og i konstant udvikling. Derfor er det også et attraktivt marked med stort potentiale, men hvordan får man størst succes?

 

Affiliate markedsføring

En oplagt mulighed er at indgå i et partnerprogram omkring affiliate markedsføring. De store brands og webshops inden for fitnessprodukter tager en stor del af markedet og for at øge salget af deres produkter, kan de med fordel indgå i et affiliate program.

  • Her betaler affiliate annoncøren (i dette tilfælde brands/webshoppen) et bestemt beløb til affiliatepartneren (eksempelvis Fitness-pris.dk), hvis den kan generere et salg.
  • Eksempel: Fitness-pris.dk har et stort udvalg af mærker inden for træningstøj, kosttilskud og træningsudstyr. Kategorien træningstasker er et eksempel på et stort udvalg af produkter fra forskellige udbydere (affiliate annoncører).  

 

Marketing content og SEO

Med den hårde konkurrence på markedet er det endvidere vigtigt at optimere på de organiske søgeresultater på Google, da rigtig mange fitnessudøvere søger og køber fitnessprodukter online. Her er det især vigtigt i forbindelse med SEO, at der laves originalt indhold, og at man er opmærksom på duplicate content. Dette kan testes på Copyscapes hjemmeside, der gratis tjekker for plagiering af ens online indhold, der findes og crawles af Google’s bot.

  • Eksempel: https://www.copyscape.com/?q=http%3A%2F%2Ffitness-pris.dk%2F
  • Her finder Copyscape plagiering, når man søger på Fitness-pris.dk. Dvs. der er flere sider, der har lignende indhold (duplicate content), og tommelfingerreglen er; over 40 % er kritisk – og man skal måske overveje at gøre ens eget indhold mere unikt eller kontakte siden, man mener har stjålet ens indhold.

 

Andre kanaler

Foruden selve salg på og optimering af webshoppen, er det en god ide at lægge noget energi i at opretholde en Facebook side. Fitnesskulturen er i den grad præget af, at folk lægger deres træningsresultater op på de sociale medier, hvor målgruppen bruger meget af deres tid. Derfor er der rig mulighed for at lægge relevant content op, som kan nå ud til mange. Nyhedsbreve benyttes også i høj grad på dette marked, da folk gerne vil spare, hvor de kan.

  • Så ud med nogle gode tilbud og evt. gratis smagsprøver – det lokker folk til.

You may also like...

Contact Us